Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, July 23, 2011

Home » , » Dunia Pelik : 10 Benda Pelik Yang Pernah Dibaling Ke Dalam Padang Bola Sepak

Dunia Pelik : 10 Benda Pelik Yang Pernah Dibaling Ke Dalam Padang Bola Sepak

Sepanjang sejarah bola sepak, ada ramai peminat yang fanatik terhadap kelabnya. Dan banyak cara juga mereka apresiasikan untuk kelab tercinta dari nyanyian untuk memeriahkan suasana hingga bunyi mercun yang menghangatkan stadium. Itu semua mereka lakukan untuk menunjukan bahawa mereka ada di sana sebagai pemain ke-12.

Tapi kadang-kadang para peminat fanatik ini terlalu jauh dalam menunjukkan rasa sayang mereka terhadap kelab kesayangan mereka. Berikut ini adalah 10 benda pelik yang pernah dilempar penyokong ke dalam padang bola sepak sepanjang sejarah bola sepak.

1. Bola Pantai
Terjadi di Scotland ketika pertandingan Celtics vs Glasgow.

2. Kepala Babi
Ini merupakan bentuk kemarahan penyokong Barcelona terhadap Luis Figo, kerana Figo pindah ke Real Madrid yang merupakan musuh tradisi Barcelona.

3. Scooter
Ini terjadi pada pertandingan Inter Milan vs Atalanta. Sebelum pertandingan dimulakan, penyokong Inter mencuri scooter dari penyokong Atalanta dan memasukkannya ke dalam stadium. Scooter di simpan di tempat kosong di dalam Stadium San Siro dan berusaha dilemparkan ke dalam padang.

4. Arnab
Ini terjadi di Greece, ketika pertandingan tim Apoel vs Omonia Nicosia berlangsung.

5. Vibrator
Penyokong gila di Argentina melemparkan vibrator ke dalam padang bola sepak.

6. Babi
Ini terjadi pada salah satu kelab di Poland

7. Botol Whisky
Terjadi di Sepanyol tahun 2006, ketika perlawanan Atletico Madrid vs Sevilla.

8. Donut
Penyokong Hajduk Split (Croatia) memprotes presiden kelab mereka dengan membaling donut ke dalam padang. Kebetulan Presiden Kelab mereka mempunyai perusahaan kuih donut.

9. Bom Tangan
Dalam perlawanan pada tahun 1966 pertandingan antara Millwall dan Brentford di Den Lama, seorang dari penonton melemparkan bom tangan pada Brentford penjaga gol Brodie Chic, yang mendarat tepat di tujuan.

Setelah terkena balingan dari penonton, Brodie meminta hakim garis untuk datang memeriksa benda apa yang dilempar untuknya, setelah hakim garisan memeriksa bahawa benda itu bom tangan, ia langsung mengisyaratkan semua pemain untuk meninggalkan padang secepat mungkin.

10. Bola Tenis
Para penyokongHull City memutuskan untuk membaling bola tenis pada perlawanan Piala Liga di Stadium Reebok menentang Bolton untuk mendapatkan perhatian media Lloyd. Dan itu berhasil.

sumber