Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, June 30, 2011

Home » , , , , » Dunia Movies : 15 Filem Dengan Tajuk Terburuk

Dunia Movies : 15 Filem Dengan Tajuk Terburuk

Dunia Movies : 15 Filem Dengan Tajuk Terburuk

1.The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-Up Zombies (1963)
Dihasilkan dengan anggaran $ 38,000,filem ini juga mendapat tempat pertama di Medved's "50 Worst Movies Ever Made."

2.Jesse James Meets Frankenstein's Daughter (1966)
Film seram dengan anggaran rendah di tahun 1966,filem ini menceritakan tentang kehidupan seorang penguatkuasa undang-undang amerika "Jesse James" . John Lupton, yang dilakonkan oleh Jesse James, sebenarnya agak terlalu tua untuk peranannya .di Kehidupan nyata Jesse James mati sebelum ulang tahun 35.

3.Can Hieronymus Merkin Ever Forget Mercy Humppe and Find True Happiness? (1969)
Sebuah filem musikal 1969 yang diarahkan dan dibintangi Anthony Newley, ini adalah komedi yang sudah dilupakan kecuali untuk tajuk yang membingungkan. Pada tahun 2006 ,pembaca mengundi di Chicago Tribune sebagai judul filem terburuk yang pernah dibuat.

4. Eegah (1962)
Sebuah filem seram yang dibintangi Arch Hall. Eegah tidak hanya tajuk yang buruk , tetapi juga salah satu filem yang tersenarai dalam buku Michael Medved's 50 Worst Film Ever.

5. Santa Claus Conquers the Martians (1964)
Sebuah filem fiksi ilmiah 1964 yang muncul di senarai filem terburuk yang pernah dibuat.
ceritanya tentang kehidupan kanak-kanak di mars yang tidak bahagia,oleh kerana itu para pemimpin mars mendatangkan Santa Claus untuk menghiburkan kanak-kanak tersebut.

6.The Ghost in the Invisible Bikini (1966)
Merupakan salah satu dari tujuh "AIP's beach party films".anehnya filem ini hanya berlatarkan rumah kosong berhantu dan anehnya filem ini langsung tidak menampilkan pantai.

7. Manos, the Hands of Fate (1966)
Merupakan filem independen yg dibuat oleh oleh kru produksi yang sedikit atau tidak memiliki latar belakang atau pengalaman dalam pembuatan filem dan dengan anggaran yang sangat terbatas yang mereka miliki. Sejak itu filem ini dilabel sebagai salah satu filem terburuk yang pernah dihasilkan.

8.Sssssss (1973)
Dikeluarkan sebagai Ssssnake di Eropah, SSSSSSS adalah filem seram yang dibintangi oleh Dirk Benedict dan Heather Menzies.

9.Psst (1954)
Komedi romantik yang dibintangi Judy Holliday dan Jack Lemmon ini sebenarnya cukup bagus. Tajuk filem ini merupakan suatu ungkapan popular yang sering ditulis di surat kabar tahun 50-an .Ketika pernikahan pasangan selebriti berpisah, penulis akan menjelaskan break-up sebagai "psst".

10.Rat Pfink a Boo Boo (1966)
Sebuah filem tahun 1966 dengan kos yang sangat rendah diarahkan oleh Ray Dennis Steckler dan dibintangi oleh Carolyn Brandt.

11.Fat Guy Goes Nutzoid (1986)
Adalah komedi tahun 1986 yang dihasilkan oleh Troma Entertainment. Plot berkisar mengenai dua bersaudara yang berteman dengan pesakit rumah sakit jiwa yang melarikan diri dan menemani dia di petualangan di kota besar.

12.Dismember Mama (1974)
Filem seram tahun 1974 ini bercerita tentang Albert, seorang lelaki yang membunuh ibunya yang kaya dan sombong ,tetapi kemudian dia melarikan diri dari penjara.

13.Freddy Got Fingered (2001)
.

14.To Wong Foo, Thanks for Everything, Julie Newmar (1995)
Komedi tahun 1995, dibintangi oleh Wesley Snipes, Patrick Swayze dan John Leguizamo.

15.Ballistic: Ecks vs. Sever (2002)
Pada March 2007, laman web ulasan filem, Rotten Tomatoes menempatkannya di senarai filem pertama di antara senarai filem tajuk terburuk, dengan 0% positive reviews. Secara kewangannya, filem ini juga merupakan gagal untuk mendapat box office, hanya lebih dari $ 19.9 juta dari $ 70 juta anggaran.

credit : terselubung