Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, October 15, 2010

Dunia Renungan : Apa Yang Perlu Anda Bimbang



Apa Yang Perlu Anda Bimbang.........

Jika anda bercinta
2 perkara yang anda perlu bimbang
Anda jemu dengannya
atau
Kekasih anda jemu dengan anda

Jika anda jemu dengannya, tak kisahlah Tapi jika dia
jemu dengan
anda
2 perkara yang anda perlu bimbang
Dia cuba sakitkan hati anda
atau
Dia cari kekasih baru

Jika dia cuba sakitkan hati anda, tak kisahlah Tapi
jika dia cari
kekasih baru
2 perkara yang anda perlu bimbang
Anda jadi benci padanya
atau
Anda tak dapat melupakannya

Jika anda benci padanya tak kisahlah.
Tapi jika anda tak dapat melupakannya
2 perkara yang anda perlu bimbang
Anda cuba melupakannya dengan bantuan bomoh atau Anda
cuba merebut
hatinya dengan bantuan bomoh

Jika anda cuba melupakannya dengan bantuan bomoh, tak
kisahlah Tapi
jika anda cuba merebut hatinya dengan bantuan bomoh 2
perkara yang
anda perlu bimbang Dia jadi bodoh atau Dia kembali
menjadi kekasih
anda

Jika dia jadi bodoh, tak kisahlah
Tapi jika dia kembali menjadi kekasih anda
2 perkara yang anda perlu bimbang
Anda jemu dengannya
atau
Kekasih anda jemu dengan anda....

p/s: gambar from Google

Monday, October 11, 2010

Dunia Lawak : Nenek oh Nenek


Abu (nama samaran) bagitau tunang dier Siti (juga nama samaran) teringin nak jumpa nenek Siti. Satu hari, Siti berkesempatan memperkenalkan Sam kepada neneknya. Sambil duduk menunggu, Abu mengunyah kacang hazelnut sampai abis semangkuk.

Nenek Siti keluar lalu Abu bersalam dengan sopan santunnya sambil berkata, "Maaflah nek, abis semangkuk hazelnut tu saya makan tadi." Dengan selamba ala salesman budak-budak pakai tie jual calculator, nenek Siti berkata, "Takpe, Siti memang suka sangat bawakan nenek coklat kacang hazelnut ni. Gigi nenek takde dah, jadi nenek isap je la coklatnya. Kacangnya nenek tinggalkan kat mangkuk tu."

Abu hanya mampu diam membisu tanpa dapat berkata apa2MyEm0.Com

p/s: gambar from Google

Sunday, October 10, 2010

Dunia Tips dan Tricks : Cara Login Yahoo Messenger Dengan Dua Akaun Serentak

Salam 10/10/10 guys..agak menarik tarikh harini, ramai juga yang melangsungkan perkahwinan pada tarikh ni, hantaran pun kalau boleh nak sama dengan tarikh..neway, sapa2 yang melangsungkan perkahwinan pada tarikh ni diucapkan semoga berbahagia sehingga ke anak cucu..tapi macam biasa, hidup aku still tiada perubahan apa2,terasa kosong je seminggu ni, tapi apa nak buat, life must go on..MyEm0.Comon9 24 hours je la keje aku,huhu.. neway, waktu tengah surf2 internet, aku ada terjumpa satu tricks yang menarik, korang mesti biasa guna Yahoo Messenger, and biasanya korang mesti ada lebih daripada satu email akaun, sepertimana yang kita tahu, kita hanya boleh login dengan hanya menggunakan satu akaun sahaja pada satu2 masa, biasanya kalau kita login balik dengan akaun yang lain, automatik akaun yang kita login mula2 akan log out.. by the way kita sebenarnya boleh login Yahoo Messenger dengan menggunakan dua akaun serentak pada masa yang sama.. MyEm0.Commean waktu tu korang tengah online Yahoo Messenger kat laptop korang guna akaun korang, pada masa yang sama juga korang boleh login Yahoo Messenger guna akaun yang berlainan..

Jom try buat step by step :

1. Clik start kat komputer
2. Clik Run
3. Taip regedit




4. Clik ok
5. Bila keluar window registry editor, cari HKEY_CURRENT_USER

6. Clik
HKEY_CURRENT_USER Software Yahoo ⇒ Pager Test.
7. Right clik pada folder
Test ⇒ New ⇒ DWORD Value


8.
Rename the New Value #1 jadikan ia : Plural
9. Pastu right clik pada Plural Modify



10. Tukar Value Data jadi 1, Base pilih decimal. Click OK



11. Tutup window registry editor
12. Siap..Kalau korang ikut step, confirm jadi..ni screenshot daripada laptop aku sendiri..


Sumber: Google

p/s: step ni hanya untuk pengguna window xp,window lain aku tak tahu,kalau jadi pape korang tanggung la sendiri..selamat mencuba..MyEm0.Com

Saturday, October 9, 2010

Dunia Aku : Kalau Berpacaran

Harini seperti hari2 yang lain, just rutin harian, takda perkara2 yang menarik untuk dilakukan, so just teman my sis pergi Temerloh teman beli barang..So apa kaitan antara entry hari ini dengan pergi Temerloh??Memang takda kaitan apa pun, just waktu on the way pergi Temerloh, ada terdengar satu lagu ni kat radio, tajuk dia "Kalau Berpacaran"..Tak tahu la samada lagu ni lagu baru atau lama coz aku memang dah lama gila tak dengar radio,kalau naik kereta je baru dengar..hehe..

Apa yang menarik nya mengenai lagu ni adalah gabungan artis yang menyanyikan lagu ni iaitu penyanyi lama Sohaimi Mior Hassan, penyanyi yang suka berbaju kurung, Anna Raffali dan penyayi rap, Altimet.. Apa yang bestnya lagu ni adalah dari segi susunan muzik and lirik lagu ni..

Lirik lagu ni memang penuh maksud tersirat and tersurat, memang mendalam gila la lagu ni,sesuai untuk sapa2 yang sedang berpacaran..Jom usha2 lirik2 lagu ni..



[Sohaimi Mior Hassan]
Kalau berpacaran
Memang banyak pantang larang
Menjaga susila
Ibubapa adik abang

Apabila berdua
Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula
Mencuba aksi terlarang

Chorus:
Boleh pandang-pandang
Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang
Bertambah sayang

Biar malu-malu
Biar segan-segan
Kerna malu itu
Perisai orang beriman

[Ana Raffali]
Kalau berpacaran
Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan
Jumpalah ayah dan mama

Hantarlah rombongan
Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasih mu disambar buaya

ulang chorus

[Altimet]
Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua
Aku yang ketiga

Aku penambah perasa
Aku lah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa

Berani buat terima padah
Kalau tak sedia
Ucap syahadah

ulang chorus 2 kali


credit to Ashraff

So kalau korang berminat nak download lagu ni, just clik sini untuk dowload