Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 5, 2010

Home » , , , , , , , , » Dunia Tips dan Tricks : Cara Mudah Untuk Browser Web(Mozilla)

Dunia Tips dan Tricks : Cara Mudah Untuk Browser Web(Mozilla)





Salam semua, hari ni aku nak kongsi sikit dengan korang semua cara yang paling mudah untuk browser website dengan menggunakan add on FastestFox yang boleh dipasang pada Mozilla Firefox..Aku pun secara kebetulan terpasang add on ni..Apa yang menariknya, bila korang semua dah pasang add on ni, korang akan mendapati yang ianya akan memudahkan korang semua untuk buka dari satu page ke page yang lain..Cuba korang lihat gambar dibawah ni..Perhatikan pada anak tanda..



Bila korang scroll korang nye mouse ke bawah, automatik browser korang akan loading page untuk ke page yang berikutnya dalam masa yang begitu singkat..


So korang tak perlula nak 'open link in new tab' dimana korang masih boleh melihat kembali page2 yang telah korang lihat sebelumnya dengan hanya scroll mouse keatas and kebawah..Takdla korang berserabut dengan tab yang banyak2 nanti..Perhatikan pada gambar dibawah, pada bulatan merah menunjukkan bilangan page yang telah korang buka..



FastestFox ini juga membolehkan korang mendownload kesemua gambar2 dan link2 yang terdapat dalam website tersebut..Korang semua hanya perlu 'Right Clik' seperti dalam gambar dibawah..


So bagi aku, kerja aku and masa aku telah dapat dijimatkan dengan begitu banyak sekali setelah menggunakan add on ini..Sangat memudahkan and korang pun tak perlu nak berserabut dengan tab2 yang banyak nanti..

Klik sini untuk download FastestFox
(Download)