Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, October 7, 2010

Home » , , , , , , , , , , , » Dunia Tips dan Tricks : Customize Search Engine Carian Anda Sendiri

Dunia Tips dan Tricks : Customize Search Engine Carian Anda Sendiri

Hari ni nak share dengan korang semua mengenai cara2 nak customize kita nye google homepage, kita boleh tukar homepage google tu dengan kita nya citarasa sendiri, baru la ada feel bila nak surf internet..hehe....MyEm0.ComAku rasa ramai je yang dah tahu cara nak buat mende ni, aku je yang terlambat beberapa langkah kebelakang..hehe..And kita boleh juga tukar nama Google tu dengan nama kita sendiri..

Aku pun baru tahu pasal mende ni after aku guna laptop akak aku..Terkejut sebentar aku MyEm0.Combila tengok nama Google tu dah jadi nama dia, siap dengan layout pun tukar gak..Aku ingatkan Google kene hack ke(dats one is impossible la kot), rupa2nya bila aku tanya dia, dia cakap just guna Shinny Search je, takdala susah pun, even budak tadika pun boleh buat, tak sampai 5 minit dah siap..Kecuali la kalau internet pun korang tak tahu apa mende tu..tu mahu bertahun nak nak kena ajar..hehe..

First step yang korang perlu buat adalah klik website ni Shinny Search,


Bila korang semua dah masuk website tu, korang just perlu "clik to select layer style" untuk korang pilih sendiri design yang korang berminat and taip nama korang or nama papepun yang korang berkenan(korang punya laptop sendiri sukati korang la tulis papepun)

So bila korang dah pilih style and nama, automatik korang nye Google homepage akan berubah, macam aku nye kat gambar bawah ni,aku pilih style iPhone..So kalau korang semua dah berminat dengan style yang korang pilih, just clik "Set as homepage", then dia akan tunjuk cara2 nak set as homepage..Seminit dah boleh siap..


Bukan saja style korang yang akan berubah, kalau korang tengok gambar bawah ni, kat petak merah tu, korang akan perasan yang ada beberapa link shortcut seperti Yahoo Mail, Facebook, Youtube, News and lain2 yang diletakkan sekali, so senang korang nak shortcut link2 yang korang biasa surf..Mudah kan, so korang boleh la tryMyEm0.Com


Klik sini untuk customize search engine
Shinny Search