Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 26, 2010

Home » , , , , , , , » Dunia Web : Chat Beramai2 Lebih Mudah Di Facebook

Dunia Web : Chat Beramai2 Lebih Mudah Di Facebook

Facebook semakin hari semakin menyeronokkan, ditambah pula dengan aplikasi2 yang semakin bertambah..Boleh dikatakan, perkara pertama yang aku buat kalau on laptop adalah cek akaun Facebook aku..So aku rasa korang semua pun mesti ada akaun Facebook samada aktif ataupun tidak..

Ok, sepertimana yang kita tahu sebelum ni, di Facebook kita boleh chat dengan rakan2 lain yang sedang online,tapi kita hanya boleh chat secara personal sahaja..Dengan sistem Facebook yang sentiasa diupgrade sekarang, kita juga boleh chat secara beramai2 dengan rakan2 kita seperti di join room yang terdapat di Yahoo Messenger, dengan hanya perlu create satu group, dan menambah ahli2 group yang kita pilih, dan seterusnya kita boleh chat secara beramai2 dengan ahli group yang ada..Dan yang menariknya, group yang dicreate boleh dipilih samada untuk privasi dengan rakan2 atau public..



Dalam petak, group yang aku join,klik create group

Owner group boleh pilih sendiri ahli group dan klik create,siap,mudah je..

Contoh screenshot chat aku dan rakan2 group aku,memang seronok

p/s : aku pun baru tahu pasal ni,memang seronok giler bila chat ramai2 camni,meriah:P