Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 13, 2011

Home » , , , , , » Dunia Info : 10 Tong Sampah Paling Cool

Dunia Info : 10 Tong Sampah Paling Cool

1. Touchless Automatic Trash Can

Seperti yang anda ketahui, tong sampah sangat kotor, tidak ada satu orang pun yang sanggup memegangnya.Tetapi dengan sensor inframerah, tong sampah ini terbuka secara automatik selama anda berada dalam jarak 6 inci dari sensor. Tiga saat setelah selesai, penutup slide akan tertutup secara automatik. Anda dapat membelinya di Amazon dengan harga $ 80 dolar

2. Barcode Trashcan

Tahukah anda bahawa tidak semua jenis plastik boleh dikitar semula? Pernahkah anda memerhatikan bahagian bawah dari botol air mineral yang anda minum? Dibawah botol tersebut biasanya dapat dijumpai tanda kitar semula dengan angka ditengahnya. Tanda inilah yang menunjukkan adakah sampah plastik ini boleh dikitar semula atau tidak.

Alat ini adalah sebuah tempat buang sampah pintar yang dilengkapi dengan barcode.
Bagi anda yang belum mengerti apa itu barcode, barcode adalah kode (yang biasanya berupa garis tegak lurus) yang boleh digunakan untuk mempermudahkan proses identifikasi suatu barang. Aplikasi barcode paling banyak ditemui di supermarket atau pasaraya untuk mempercepatkan proses pembelian. Juruwang hanya perlu mengarahkan sensor ke arah barcode dan harga barang tersebut akan dipaparkan.

3. Star Wars R2-D2 Trash Can

Jika anda bosan dengan tong sampah yang sederhana, maka anda dapat membeli Star Wars R2D2 TrashCan. Dijual di Amazon dengan harga $ 139,99

4. Crusader's Great Helm Gothic Trash Bin

Menambahkan sentuhan sejarah ke ruangan pejabat dengan Crusader's Great Helm gothic trash Bins ($ 50). Ini adalah gaya gothik abad 12.

5. Expanding Office Bin

Tong sampah ini dapat mengembang apabila di isi dengan sampah. Anda boleh mendapatkannya dengan harga ($65)

6. Ovetto Bin

Arkitek Itali Gianluca Soldi, mencipta Ovetto Bin, ($ 255) untuk menjadikan kitar semula yang lebih mudah dan lebih tersusun, ia menawarkan tiga bahagian tersendiri untuk berbagai jenis kitar semula. Setiap komponen memiliki pintu untuk memindahkan bag dan penutup untuk menurunkan sampah, serta warna-warna yang berbeza untuk menempatkan sampah yang masuk.

7. Garbage Pin

Garbage Pin adalah Pin yang boleh digunakan di pakaian tetapi bentuknya seperti cincin bakul kecil ditambah plastik berfungsi sebagai tempat membuang sampah.Orang akan bercakap bahawa tidak berguna jika suka membuang sampah sembarangan.

Tetapi bagi sebahagian orang yang selalu menyimpan sampah di poket seluar atau pakaian (supaya tidak mengotorkan tempat), Garbage Pin mungkin berguna.Lagipun, dengan mengenakan pin berukuran 4,5cm x2cm x 3cm ini setiap orang pasti akan menganggap bahawa penggunanya adalah orang yang ambil berat akan kebersihan dan siapa tahu wanita akan tertarik.

8. Armstrong Bin
Taman Sukwon & Sungwoo direka untuk memampatkan jumlah isipadu sampah kita setiap hari. Nama Armstrong Bin berasal dari manusia pertama yang mendarat di bulan, seperti anda akan mendaratkan sampah pertama anda disini.

9. Minus Trash Can

Pencipta berasal dari Turki, Cem Tutuncuoglu memiliki idea cemerlang untuk menjauhkan tikus-tikus yang beraroma busuk dari dapur anda. Dengan kreativitinya ia berhasil menciptakan Minus Frozen Garbage Container. Dari namanya sudah diketahui bahawa hasil karyanya ini merupakan tempat membuang sampah yang boleh menjaga sampah organik anda agar tetap berada di bawah suhu sifar darjah sehingga tidak mengalami pembusukan dan mengeluarkan aroma busuk.

10. Gold Plated Trash Can

Direka oleh Sylvie Fleur, Tong sampah yang dilapisi emas. Hanya ada 25 buah di seluruh dunia. Dengan pembelian minimimum S $ 15.000, Anda akan mendapatkan tong sampah berharga ini, di rumah anda sendiri tong sampah ini tidak akan membuatkan hidup anda lebih mudah, tetapi bagaimana tong sampah menarik ini sepenuhnya dibuat dari emas.

credit kaskus.us