Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 13, 2011

Home » , , , , , » Dunia Info : Kereta-Kereta Yang Gagal Di Dunia

Dunia Info : Kereta-Kereta Yang Gagal Di Dunia

Kereta-kereta yang buruk ini bahkan ada yang dihasilkan oleh pengilang-pengilang ternama dalam membuat kereta-kereta standard dunia dengan prestasi tinggi. Tapi mereka juga adakalanya melakukan kesalahan. Nama pun manusia.

1. Aston Martin Lagonda wagon

Kereta buruk ini dihasilkan antara tahun 1976-1989, ketika dilancarkan diharapkan boleh bersaing dengan Rolls Royce dan Bentley. Tapi sebaliknya yang terjadi..

2. AMC Pacer

AMC Pacer tahun 1975.

3. Reliant Regal

Kereta beroda tiga buatan England ini mengerikan musuh besar "Mr. Bean" ini dihasilkan tanpa stereng

5. AMC Gremlin

Sepertinya ada satu alasan aneh yang membuat badan kereta buruk satu ini seperti dipotong di bahagian belakangnya. Satu lagi, entah kebetulan atau tidak, kereta ini dilancarkan pada tahun 1970 bersamaan dengan April Fool.

6. Nissan S Cargo

Sebenarnya modelnya biasa saja, cuma yang nampak buruk itu lampu depannya. Seperti mata siput peliharaan Sponge Bob. Dihasilkan antara tahun 1989-1992, dari namanya boleh dimaksudkan "Small Cargo" atau mungkin juga "Escargot" yang dalam bahasa Perancis ertinya siput.

7. Ford Edsel
Kereta buruk ini beratnya 3 tan dengan tempat duduk seperti di toilet dan gear manual yang sangat pelik. Kereta ini "terlanjur" dihasilkan, sementara jenama lain tidak pernah terfikir untuk menghasilkan kenderaan seperti ini.

8. Fiat Multipla

Kereta pelik ini dilancarkan pada tahun 1998. Rekaannya sangat pelik dan lucu.

credit aneh-tapi-nyata.blogspot