Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, January 14, 2011

Home » , , , , » Dunia Web : 5 Laman Web Untuk Mengetahui Siapa Yang Unfollow Kamu Di Twitter

Dunia Web : 5 Laman Web Untuk Mengetahui Siapa Yang Unfollow Kamu Di Twitter

Jika anda ingin tahu siapa yang telah unfollowed/berhenti mengikuti kamu di Twitter, maka di sini ada beberapa laman web percuma dan pantas untuk mengetahui siapa yang telah unfollowed kamu.

1. tweeteffect

Tweeteffect tidak memerlukanlogin atau pendaftaran. Hal ini juga memberikan anda update terakhir seberapa banyak pengikut kamu yang hilang dan berapa banyak yang telah kamu peroleh. Selain dari account anda, anda juga dapat memeriksa perincian account dari rakan-rakan anda yang lain juga. Jadi jika kamu ingin menjadi stalker seseorang, bolehla melawati laman web ini.

2. GoodByeBuddy

Untuk mengakses GoodByeBuddy, anda harus masuk dengan akaun Twitter anda. GoodByeBuddy memberikan anda grafik perincian account anda seperti pengikut, rakan,dll. dan juga menyediakan senarai pengguna Twitter yang unfollowed anda. Hal ini juga memberikan informasi ketika kamu memeriksa statistik account Twitter anda.

3. Qwitter

Qwitter akan memberikan anda satu email yang mengandungi sejumlah Tweeps unfollowed dan memberikan nama-nama para pengguna Twitter. Anda akan menerima email harian untuk senarai unfollowers dan untuk ini anda hanya perlu memasukkan ID Twitter dan alamat email kamu.

4. Lost a follower


Lost a follower hampir sama dengan Qwitter, ia akan mengirimkan email setiap kali anda kehilangan pengikut/follower dengan nama pengguna Twitter dan tweet terakhir sebelum mereka unfollowed kamu. Aplikasi ini akan berguna untuk anda yang ingin menganalisis mengapa orang berhenti menjadi pengikut anda.

5. who.unfollowed.me

Laman web ini akan memberikan anda senarai unfollowers setiap 15 minit. anda tidak perlu menunggu email atau pesan langsung. anda bahkan mendapatkan kesempatan untuk panggilan keluar ketika seseorang unfollowed kamu.

credit lepento.com