Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, January 14, 2011

Home » , , , , , » Dunia Movies : Andrew Garfield, Bintang Spiderman yang Baru

Dunia Movies : Andrew Garfield, Bintang Spiderman yang Baru

Andrew Garfield, Bintang Spiderman yang Baru

Tempat Tobey Maguire sebagai Spider Man secara rasmi akan digantikan dengan aktor muda lain. Namanya adalah Andrew Garfield, disebut-sebut terpilih untuk mengisi peranan Peter Parker dalam Spider-Man 4.

Garfield, yang mula dikenali setelah berlakon dalam filem 'The Social Network' bersama Justin Timberlake, dinilai memenuhi keleyakan untuk menggantikan peranan Peter Parker. Wajah dan usia Garfield, memang sangat sesuai untuk menggantikan kekosongan yang ditinggalkan Parker.

Sama dengan Tobey Maguire yang memulakan kariernya sebagai Spider-Man ketika masih seusia Garfield, tahun 2002 yang lalu. Sepanjang melakonkan watak Peter Parker,
lakonan Tobey Maguire dianggap berjaya dan terbaik oleh para pengkritik filem.

Menurut sumber Popeater, Garfield sekarang tengah menjalani produksi filem Spider-Man bersama aktres muda Emma Stone, yang berlakon sebagai Gwen Stacy.

Keberkesanan Garfield dalam melakonkan watak Peter Parker, dijangka akan menyaingi populariti Robert Pattinson dalam filem 'Twilight'.

Selain wajahnya yang sekilas pandang mirip Pattinson, aktor muda berbakat ini, menurut golongan warga perfileman Hollywood, memiliki karier yang cemerlang di dunia filem.

Lakonannya dalam 'The Social Network' dan beberapa judul lain seperti 'Never Let Me Go,' 'The Imaginarium of Doctor Parnassus,' dan 'Boy A' dinilai mampu menarik perhatian penonton.

Namun, dengan setengah bergurau, David Fincher, sutradara 'The Social Network' , meragui penampilan Garfield memakai kostum Spider Man.

"Aku tidakboleh membayangkan bagaimana dia memakai kostum Spider Man itu, adakah dia merasa nyaman atau gatal-gatal. Tapi aku menyanjungi bakat lakonannya. Ia sangat berbakat dan memiliki keperibadian baik," ujar Fincher.

credit gudangtips