Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 22, 2010

Home » , , , , , , , » Dunia Cinta : 8 Tanda Wanita Menyimpan Rahsia Daripada Anda

Dunia Cinta : 8 Tanda Wanita Menyimpan Rahsia Daripada Anda

Boleh jadi, wanita tidak pandai menyimpan rahsia kerana nalurinya yang senang melepaskan kata-kata. Kalau anda merasakan si dia pandai menyembunyikan rahsia, kenali tanda-tandanya.
http://farhanahizani.files.wordpress.com/2010/04/shh1.jpg

Gagap

Kebanyakan wanita lebih berekspresi dibandingkan dengan lelaki, apalagi menerima hadiah dari orang tersayang. Ketika anda memberinya hadiah, apakah reaksinya santai? Waktu beristirehat adalah waktu yang baik jika anda sedang membaca buku, tapi hal yang buruk jika anda mencari kebenaran. Gagap merupakan tanda yang pasti dia menyimpan rahasia.


Kaku

Dia bukannya bercakap dengan seorang menteri tetapi dengan anda iaitu kekasihnya.. Jadi, jika dia menggunakan bahasa yang terlalu formal, kaku, dan suaranya hampir seperti dia berlatih pidato, berhati-hatilah. Ia berbohong, sama seperti seorang ahli politik yang licik.

Benci ditanya

Jika dia marah hanya kerana anda bertanya mengenai hal yang kecil, pasti ada yang dia sembunyikan.


Bahasa tubuh

Bahasa tubuh pembohong yang perlu diwaspadai adalah gelisah dan kompulsif (gerakan berulang). Jika dia tidak mahu bertentang mata ketika berbual, itu boleh jadi satu pertanda.


Terlalu banyak detail

Jika dia bercerita dan tak menyebutkan detail dengan baik, tanyakan kembali maksudnya, juga lihat bahasa tubuhnya. Di sisi lain, jika dia menceritakan kisah terlalu panjang, kenapa ia jadi begitu gugup?


Tanda kunci

Bohong jika wanita tak pernah memikirkan bekas kekasihnya. Kalau ia berkeras menyangkal, anda tak perlu khuatir. Setiap wanita pasti memikirkan kekasihnya yang dulu, tapi bukan bererti wanita tidak berfikir bahawa apa yang dilakukannya bersama anda adalah lebih baik. Itulah kuncinya!


Bersifat pasif

Kalau anda sedang menceritakan sesuatu dan dia hanya bersifat pasif dan berkata “ya” atas apa yang anda katakan, ada sesuatu yang anda harus tahu. Seharusnya dia boleh mewarnai cerita, tidak hanya menyetujui apa yang sudah anda tahu.


Dengarkan kata hati

Kita biasa mendengarkan kata hati untuk memutuskan sesuatu. Jika anda berpikir ada sesuatu yang mencurigakan, luahkan padanya. Jika ternyata itu hanya perasaan anda semata-mata, minta galakan si dia agar anda menjadi lebih rileks.