Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 15, 2010

Home » , , , , , , » Dunia Info : 9 Manusia Yang Memiliki Penyakit Yang Aneh

Dunia Info : 9 Manusia Yang Memiliki Penyakit Yang Aneh

9 Manusia Yang Memiliki Penyakit Yang Aneh

Setiap orang dilahirkan berbeza dari yang lain di dunia ini, tidak ada yang sama sifatnya (bahkan kembar juga ada bezanya). Akan tetapi apa yang terjadi terhadap 9 orang dibawah ini benar-benar luar biasa jika dibandingkan dengan manusia biasa pada umumnya, mereka dilahirkan dengan keadaan fizikal yang lain daripada yang lain.

Lelaki Yang Tidak Boleh Gemuk
Nama lelaki ini ialah Perry yang berumur 59 tahun, lelaki ini boleh memakan makanan apapun yang diinginkannya dalam jumlah yang tidak terbatas termasuk makanan tinggi lemak seperti makanan fast food dan dia tidak perlu khuatir mengenai masalah kegemukan. Lelaki ini menderita sindrom yang disebut Lipodystrophy, keadaan yang membuatkan tubuhnya secara cepat membakar lemak.

Dahulu Perry merupakan seorang kanak yang cukup gemuk, tetapi ketika berumur 12 tahun tiba-tiba berat tubuhnya turun secara automatik hanya dalam waktu semalam. Meskipun berusaha makan sebanyak yang mungkin, tetapi ia tetap tidak menimbulkan apa-apa kesan. Dan akhirnya ketika diperiksa tubuhnya, ditemukan penyakit tersebut, iaitu tubuh Perry memproses hormon insulin 6x lebih banyak dibandingkan dengan orang lain. Benar-benar keadaan tubuh badan ini sangat dimpikan oleh orang yang ingin kurus.

Wanita Yang Mampu Orgasme Sebanyak 200x Setiap Hari
Nama wanita ini adalah Sarah Carmen berumur 24 tahun tinggal di UK. Merupakan wanita yang luar biasa kerana dengan mudah mendapat rangsangan dari hampir semua hal sehingga mampu orgasme sebanyak 200x dalam sehari. Bayangkan!

Keadaan ini disebut Sexual Arousal Syndrome (PSAS) yang menyebabkan meningkatnya aliran darah ke organ kelamin. Sarah mengatakan sesekali dia melakukan hubungan sex dengan banyak hanya untuk sekadar menenangkan dirinya dan bagi pihak lelaki tampaknya tidak perlu bersusah payah kerana Sarah dapat mencapai klimaks dengan mudahnya.

Lelaki Yang Tidak Berasa Sejuk
Dutchman Wim Hof namanya, dikenali juga dengan gelaran Iceman, lelaki ini mampu berenang di air iis dan menanam dirinya ditimbunan ais. Bahkan dia pernah memanjat gunung Blanc hanya dengan berseluar pendek saja!

Para saintis tidak dapat menjelaskan keadaan fizikal ini, bagaimana seorang lelaki berumur 48 tahun ini tahan bahkan didalam suhu dingin yang seharusnya mustahil boleh dilakukan orang lain.

Budak Yang Tidak Tidur: Terjaga Selama 24 jam Selama Setahun
Rhett Lamb kelihatan seperti kanak-kanak biasa yang berumur 3 tahun, tetapi terdapat satu perkara yang membuatkannya berbeza daripada kanak-kanak yang lain, iaitu keadaan tubuhnya dimana dia boleh tidak tidur selama 24 jam meskipun hanya sekejap saja.

Rhett terjaga hampir 24 jam penuh selama setahun! membuatkan ibu bapanya dan doktornya berjaga bergilir-gilir untuk memerhatikan Rhett untuk menemukan penyelesaiannya. Akhirnya doktor mendapati bahawa Rhett mengalami keadaan yang disebut Chiari Malformation.

Otak Rhett secara harafiah terdesak oleh medan tulang belakang, Sehingga menganggu sistem kerja otak, padahal otak mempunyai fungsi vital untuk mengatur rasa ngantuk, berbicara, emosi, sistem sirkulasi tubuh, dan juga mengatur pernafasan.

Gadis Remaja Yang Alergi Terhadap Air
Nama gadis remaja ini ialah Ashleigh Morris, dia tidak boleh pergi berenang, berendam di air panas dan bahkan mandi sekalipun kerana dia alergi terhadap air, walaupun hanya berpeluh tetap akan membuat gadis berumur 19 tahun ini kesakitan.

Ashleigh berasal dari Malbourne, Australia, alergi terhadap air walau suhu berapapun, keadaan ini terjadi sejak dia berumur 14 tahun. Dia menderita penyakit kulit yang disebut Aquagenic Urticaria, suatu keadaan yang benar-benar jarang terjadi didunia.

Wanita Yang Tidak Boleh Lupa
Merupakan kemampuan dari wanita bernama AJ (nama asal dirahsiakan untuk menjaga privasi), berumur 40 tahun. McGaugh dan beberapa penyelidik dari UCI Researchers telah mempelajari kemampuan luar biasa dari wanita ini. kemampuan untuk menyimpan secara terus menerus dan dari pengalaman peribadi dan kejadian umum yang dialami oleh AJ. Jika kita bertanyakan hal secara rawak peristiwa yang terjadi selama 25 tahun yang dulu, AJ dapat menjelaskannya secara detail apa yang terjadi pada waktu itu, hari apa, dan bagaimana keadaan cuaca pada hari itu.

Gadis Yang Hanya Makan Gula-gula tic tac
Nama gadis ini ialah Natalie Cooper, berumur 17 tahun. gadis remaja yang memiliki penyakit misteri yang membuatnya sakit setiap kali makan sesuatu. hampir semua makanan kecuali satu, iaitu gula-gula tic tac!

Doktor tidak dapat menjelaskan keadaan tersebut, jadi hanya tic tac yang dia makan, selebihnya untuk mendapatkan gizi Natalie mendapatkannya dari makanan dalam tabung (infus).

Gadis Yang Pengsan Setiap Kali Ketawa
Namanya Kay Underwood, berumur 20 tahun, menderita Cataplexy yang verdana ketika si penderita mengalami emosi berlebihan, ototnya akan menjadi lemah. hal seperti gembira,ketakutan, terkejut, kagum akan dapat membuatnya secara jatuh tepat dimana dia berada.

Kay menderita penyakit ini sejak 5 tahun yang lalu, pengsan lebih dari 40 kali dalam sehari. Kay menyatakan bahawa orang menganggap hal ini sangat aneh dan tidaklah mudah menghadapi reaksi orang lain.

Selain Cataplexy Kay juga harus melawan Narcolepsy,iaitu keadaan yang dapat membuatnya tertidur secara tiba-tiba. Narcolepsy menyerang lebih dari 30.000 orang di UK dan sekitar 70% nya juga memiliki penyakit Cataplexy.

Wanita Yang Alergi Terhadap Teknologi
Bagi kebanyakan orang, Handphone, memasak dengan Microwave adalah sebahagian dari kehidupan di abad 21. tetapi benda ini tidak mungkin dimiliki bagi Debbie Bird, kerana dia alergi terhadap Handphone dan Microwaves.

Wanita berumur 39 tahun ini sangat sensitif terhadap gelombang elektromagnetik (EMF) yang dihasilkan oleh komputer, handphone, microwave dan beberapa kenderaan. efek bila terkena gelombang ini akan menjadikan kulit Debbie luka ruam memerah dan boleh melebar 3x jika berada terlalu dekat dengan sumber EMF. Maka Suami Debbie yang bekerja sebagai pengurus pusat kesihatan mengubahsuai rumah mereka menjadi bebas EMF.

credit terselubung