Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, December 26, 2010

Home » , , , , , » Dunia Info : Komputer Apple Yang Paling Mahal Di Dunia

Dunia Info : Komputer Apple Yang Paling Mahal Di Dunia

komputer termahal

Sebelum iPad atau iPhone, iPod atau bahkan Macintosh, Steve dkk telah menciptakan apa yang akan menjadi model pertama dalam perjalanan panjang Apple komputer. Salah satu komputer ini telah menjadi komputer yang paling mahal di dunia milik Apple. Steve Wozniak dan Steve Jobs bertemu pada tahun 1971, ketika itu Steve Jobs baru berumur 16 tahun. Lima tahun kemudian, Jobs mampu meyakinkan kedai komputer tempatan untuk membeli komputer preassembled lima puluh untuk harga $ 500 per unit dan berdasarkan pesanan pembelian,ia berjaya meyakinkan pembekal peranti keras tempatan untuk member kredit yang ia perlukan untuk menggabungkan komponen-komponen lima puluh komputer. Kedua Steve ini kemudian menjual komputernya dengan harga yang meningkat sebanyak $ 666,66.

Apple Computer Inc, melanjutkan untuk menghasilkani sekitar 150 lebih komputer Apple I sebelum memperkenalkan Apple II. Hal ini dianggap sebagai komputer peribadi pertama yang tersedia secara komersial, sebab peminat komputer pada waktu itu biasanya harus membeli dan menggabungkan bahagian-bahagian computer secara sendiri-sendiri.

Generasi Apple I ini datang dengan memori 4 KB, yang kemudian dikembangkan sehingga dengan 48 KB, dan CPU 1MHz. Salah satu computer Apple asli generasi pertama dijual di Christie’s di London pada bulan November, 2010. Komputer, dengan nombor model 82, dijual lebih dari $ 210.000.
credit sourceflame