Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 22, 2010

Home » , , , , , , , , » Dunia Cinta : 6 Cara Menarik Perhatian Lelaki

Dunia Cinta : 6 Cara Menarik Perhatian Lelaki

Tahukah anda, dalam sepuluh saat yang pertama, seorang lelaki akan memerhatikan penampilan wanita yang baru dikenalnya? Menurut penyelidik dari Universiti Manchester, majoriti lelaki akan memerhatikan bibir seorang wanita yang baru dia kenal.

http://celebrity.okezone.com/images-data/photoartis/2008/02/25/42/image0.jpg

Bibir merah berkaitan dengan salah satu faktor yang membuat wanita kelihatan lebih menarik, baik bagi si pemilik bibir nipis atau tebal. “Kajian membuktikan, wanita yang memakai lipstik warna merah kelihatan jauh lebih menarik daripada yang tidak menggunakannya,” mengikut laporan yang dipetik dari College Candy.

Selain itu, ketahui pula beberapa hal yang boleh menarik perhatian lelaki melalui penampilan wanita.

1. Baju berwarna

Kecuali gaun hitam yang menampakkan kesan ramping, lebih baik mengenakan baju-baju berwarna cerah agar kehadiran anda kelihatan lebih menarik perhhatian..

2. Menampakkan sedikit kulit

Hindari memakai gaun dan berpakaian lengkap seperti pakaian rasmi pejabatr. Gunakan baju yang sedikit terbuka, tapi ingat jangan perlihatkan semua ‘aset’ indah tubuh anda.

3. Aksesori

Pemakaian anting dan rantai besar boleh memusatkan pandangan tertuju pada wajah anda.

4. Solekan yang minima

Majoriti lelaki tidak ingin bertemu janji dengan wanita dengan solekan yang tebal bak topeng. Bagi mereka, keadaan itu seperti bertemujanji dengan badut.

5. Memakai wangian

Meskipun aroma tubuh tidak berbau, tampil wangi akan memberi nilai tambahan bagi anda. Perlu diingatkan gunakan perfume yang secukupnya, jangan sampai menimbulkan aroma yang melampau.

6. Kasut bertumit tinggi

Apapun gaya pemakain anda, T-Shirt atau gaun, kasut bertumit tinggi dapat membuat anda kelihatan lebih seksi dan langsing.

credit i-dush.com