Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 29, 2010

Home » , , , , , , » Dunia Fakta : 6 Fakta Menarik Tentang Spongebob

Dunia Fakta : 6 Fakta Menarik Tentang Spongebob

1. Tahu Mr Krabs kan? Dia adalah bos dari Spongebob di burger Kraby Patty. Ceritanya, setelah perang, Mr Krabs mengalami ganggua perasaan mengenai beratnya. Kemudian dia membeli sebuah rumah uzur, The Rusty Krab. Segala kerja keras dan segala usaha, Krusty Krab pulih kembali dan menjadi kedai burger paling popular di bawah laut. Bawah : Gambar: Ketika masih bernama Rusty Krab

http://en.spongepedia.bimserver2.com/images/3/36/RustyKrab.jpg

2. Menerusi episod "Sleepy Time": Usia Mr Krabs adalah 62 tahun Nombor IC-nya: A5265661 Tarikh lahir: 30 November 1942 Alamat: 3541 Anchor Way, Bikini Bottom. Dia mempunyai binatang peliharaan bernama Mr Doodles.

File:MrKrabs.png

3. Tarikh lahir SpongeBob adalah: 14 Julai 1986. Jadi sekarang usia Spongebob adalah hampir 19 tahun. Kad Pengenalannya (IC) pernah muncul di episode "Sleepy Time" dan "No Free Rides." Dalam dua episode itu nomor IC-nya adalah A1356021 Alamat SpongeBob adalah: 124 Conch St. Bikini Bottom

File:Spongebob-squarepants.png

4. SpongeBob, kartun ciptaan Stephen Hillenberg ini disasarkan untuk usia dua sampai sebelas tahun. Akan tetapi, yang nyatanya filem itu juga berjaya menarik perhatian penonton dewasa berusia 18 hingga 50 tahun. Sebuah tinjauan di luar negara menunjukkan, 40 persen dari satu juta penonton SpongeBob berusia di atas 16 tahun.


5. Penggagas Spongebob, Stephen Hillenberg, pernah mendalami pengajian sumber daya kelautan di Universiti Humboldt, California. Hillenberg juga pernah mengajar biologi kelautan di Orange County Marine Institute, California dan kemudian mengambil program master dalam animasi eksperimental di Institut Seni California. Pengalaman dan hobi itulah yang kemudian melahirkan kartun SpongeBob SquarePants pada tahun 1996.

http://www.comicbookdaily.com/wp/wp-content/uploads/2009/10/nicklogo.png

6. Nickelodeon yang menerbitkan SpongeBob adalah syarikat di bawah Viacom yang juga menaungi MTV.Kebelakangan ini SpongeBob dibuat versi layar lebar-sebuah tinjauan mendapati bahawa filem tersebut mempunyai pasaran yang luas di dunia.

credit jelajahunik