Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, January 1, 2011

Home » , , , , » Dunia Info : 7 Rekaan Futuristik Handset Masa Depan

Dunia Info : 7 Rekaan Futuristik Handset Masa Depan

1. BENQ SIEMENS SNAKE PHONE

7 Desain Handphone Futuristik

Ular ini tidak menggigit, hanya sebuah telefon ganggang. Handphone berbentuk mirip jam tangan ini dihaqsilkan oleh BenQ Siemens untuk menunjukkan bahawa mereka masih wujud. Skrin dari telefon ini sangat kecil yang menyebabkan tidak puas untuk memakainya.

2. SONY SIMPLICITY

7 Desain Handphone Futuristik

Mobile phone minimalis dari sony ini masih sekadar konsep, belum diwujudkan. Kerana rekaannya yang simple ini, aplikasi yang disediakan hanya telefon, tanpa sms, muzik, video dan media lainnya. Hanya untuk yang suka menelefon.

3. WINDOW PHONE

7 Desain Handphone Futuristik

7 Desain Handphone Futuristik

Benar-benar merupakan satu kemajuan besar baru dari segi rekaan handphone. Transparent. Seluruh badannya merupakan layar yang akan kelihatan basah ketika cuaca hujan, kering kering cerah, berembun dan beku ketika musim sejuk. Seperti tingkap rumah yang dapat melihat cuaca di luar.

4. DIAL PHONE

7 Desain Handphone Futuristik

Tidak ada masa depan jika tidak ada masa lalu. Inilah telefon masa depan yang kembali ke masa lalu dengan model Dial nya, tetapi model futuristik. Bentuknya seperti gelang, kerana memang gelang sebelum akhirnya dilepas dari tangan ketika ingin melakukan panggilan.

5. CHOCO PHONE

7 Desain Handphone Futuristik

Bentuknya yang kotak-kotak mengingatkan pada bar coklat. Direka agar berfungsi dengan optical fiber system dan menampilkan gambar di antara dua bahagian kaca.

6. HAND PHONE

7 Desain Handphone Futuristik

Kalau handphone biasanya diertikan sebagai telefon ganggang, handphone yang ini merupakan telefon tangan. Menggunakan tangan sebagai media melakukan panggilan. Ibu jari sebagai alat dengar dan jari kelingking sebagai alat bercakap.

7. WILD FOLD PHONE

7 Desain Handphone Futuristik

Seperti namanya, wild fold ini boleh dilipat untuk kemudahan menyimpannya. Memiliki rekaan yang sangat simple dan touchscreen yang sangat berguna.

credit doble-klik